OnlineshopFord FleetBedrijfswagens

Hoe kan ik de FordPass Connect-modem deactiveren / opnieuw activeren?

Als het voertuig is uitgerust met een FordPass Connect-modem, kan de klant een downgrade of upgrade van FordPass Connect uitvoeren (alle diensten met meerwaarde, behalve eCall*, uitschakelen of inschakelen).

De diensten met meerwaarde zijn onder meer live verkeersinformatie, wifi-hotspot, bediening en besturing, voertuiglocator, status en voertuigwaarschuwingen. Downgrade / uitschakelen betekent dat het voertuig "offline" zal zijn en geen gegevens meer verstuurt of verzend in geval van een downgrade. Bij een upgrade zal het voertuig weer "online" zijn en weer gegevens versturen en ontvangen. De eCall-functie is steeds beschikbaar in geval van een ongeval.

Raadpleeg voor meer informatie het artikel: eCall-functie

De klant dient de volgende stappen uit te voeren om een downgrade / uitschakeling of upgrade / inschakeling aan te vragen:
Stap 1: Controleer of het voertuig een FordPass Connect-modem heeft:

  1. Ga naar jouw voertuig
  2. Druk op "Instellingen
  3. Zoek de FordPass Connect-knop (als deze niet wordt weergegeven, heeft het voertuig geen ingebouwde modem)

Als de FordPass Connect-modem in ingebouwd en de klant de beslissing heeft genomen een downgrade of upgrade van FordPass Connect uit te voeren (alle diensten met meerwaarde uitschakelen of inschakelen), kan de klant via de FordPass-app contact opnemen met onze FordPass-gidsen en via e-mail een "Downgrade of upgrade van FordPass Connect" aanvragen. Of de klant kan een aanvraag via e-mail sturen naar het betreffende Ford Customer Relationship Center in het land van de klant.

Stap 2: Stuur een e-mail met de volgende informatie van de eigenaar van het voertuig:

  1. Naam (geregistreerd in het Ford-systeem)
  2. E-mailadres (geregistreerd in het Ford-systeem)
  3. Chassisnummer (VIN)
  4. ESN (serienummer van de modem)

Zo kun je het ESN (serienummer van de modem) vinden:

  1. Druk op "Instellingen"
  2. Zoek en druk op "Algemeen"
  3. Zoek en druk op "Info"
  4. Zoek en noteer het ESN

Indien de persoon die contact heeft opgenomen met Ford niet de eigenaar van het voertuig is, moet hij/zij aanvullend een kopie van het inschrijvingsbewijs opsturen voor legitimatie. 


* indien geplaatst

Ford.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om jouw online ervaring te verbeteren en om gerichte advertenties te tonen.

Je kunt je cookies op elk moment aanpassen via de 'Beheer Mijn Cookies'-pagina. Het aanpassen van je cookies kan betekenen dat je geen gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van de website.

Wil je meer weten over hoe we cookies gebruiken? Bekijk dan ons Privacy- en Cookiebeleid.