DE NIEUWE FORD MUSTANG® GTD

DE KRACHT VAN EEN SUPERCAR MET DE ZIEL VAN EEN MUSTANG®

De Ford Mustang® GT Daytona (GTD), straatlegale supercar voor op het circuit. Supercharged 5,2l V8-motor met meer dan 800 pkMustang GTD. Carrosserie van koolstofvezel, semi-actieve ophanging en luchtweerstandreductiesysteem. In de ongeëvenaarde Mustang-stijl. De kracht van een supercar, de ziel van een Mustang.

De inschrijvingen voor 2024 zijn nu gesloten maar je kunt nog steeds de nieuwe Mustang bekijken.

Ford Mustang GTD side view

DOELGERICHT ONTWORPEN

ULTIEM AERODYNAMISCH

Ford Mustang GT Daytona magnesium wheel

MAGNESIUM VELGEN

Een ideale combinatie van gewicht en duurzaamheid. De Mustang GTD velgen zijn gecombineerd met 325 mm voor- en 345 mm achterbanden. Geschikt voor het circuit en bovendien bijzonder opvallend

Ford Mustang GT Daytona carbon fibre body detail

CARROSSERIE VAN KOOLSTOFVEZEL

Uitgebreid gebruik van koolstofvezel carrosseriepanelen vermindert het gewicht, verlaagt het zwaartepunt en verbetert de responsiviteit en prestaties.

Ford Mustang GTD with lowered suspension and headlights on

BEYOND RACING SUSPENSION TECHNOLOGY

Opvallend, semi-actief veersysteem en hydraulisch regelsysteem, zichtbaar en verstelbaar via de achterruit. Rijd met de Mustang GT Daytona naar het circuit en laat hem daar zakken tot racehoogte.

ONGEËVENAARDE PRESTATIES

De Ford Mustang GTD is een supercar met een 5,2l V8-motor, een 8-traps transmissie met dubbele koppeling en een vermogen van maximaal 800 pk. Hij is ontworpen voor de straat en het circuit en heeft een op races geïnspireerde wielophanging, een aerodynamische achtervleugel voor meer controle en een bijna 50/50-gewichtsverdeling voor uitzonderlijke rijeigenschappen en prestaties.

Ford Mustang GTD engine

ENGINE & TRANSMISSION

De door Ford Performance ontworpen 5,2l V8-motor met 8-traps transmissie met dubbele koppeling is getuned voor ongekende kracht en levert maximaal 800 pkMustang GTD.

Ford Mustang GT Daytona suspension

RACE-INSPIRED SUSPENSION

De unieke voorwielophanging biedt verbeterde laterale stevigheid, vooral in bochten met hoge G-krachten. In combinatie met een unieke dubbele rijhoogte is de ophanging van de Mustang GTD geoptimaliseerd voor dynamische omstandigheden, zowel op straat als op het circuit.

Ford Mustang GTD dynamic rear wing

DYNAMIC AERO REAR WING

De Mustang GTD is voorzien van prestatiegerichte technologie, waaronder een aerodynamische achtervleugel. Dit zorgt voor downforce en een soepele controle tijdens het nemen van bochten en kan worden geopend om de luchtweerstand op rechte stukken te verminderen.

Ford Mustang GTD engine, driveshaft and rear transaxle

APEX-CARVING HANDLING

Het vermogen van de Mustang GT Daytona wordt overgebracht via een lichtgewicht koolstofvezel aandrijfas die is verbonden met een 8-traps achtertransmissie, voor een bijna 50/50-gewichtsverdeling die zorgt voor een soepele besturing en ongekende prestaties.

Ford Mustang GT Daytona detail of GTD logo

BLIJF OP DE HOOGTE

Klik op onderstaande link om op de hoogte te blijven van het Mustang GTD nieuws.

Voor de Europese markt ondergaat de Mustang GTD momenteel het beoordelingsproces (ook wel bekend als 'type approval’), om toestemming te krijgen voor gebruik op de weg. Indien deze goedkeuring niet verkregen kan worden, zal de Mustang GTD alleen beschikbaar zijn als voertuig voor op het circuit in bepaalde landen. We zullen de succesvolle aanvragers op de hoogte houden van de voortgang van dit proces.

Klik op onderstaande link voor meer informatie