Home > Alle modellen > NIEUWE PUMA > Technische kenmerken > Vermogen en efficiëntie

Vermogen en Efficiëntie

 

Rij schoner met de hybride elektrische Ford Puma. Je kunt kiezen uit geavanceerde EcoBoost Hybrid benzine- motoren. Die leveren uitstekende prestaties, hebben een indrukwekkend zuinig brandstofverbruik en stoten aanzienlijk minder CO2 uit dan conventionele, niet-hybride motoren.

Wat is mild hybride?

Bij mild hybrides (MHEV) wordt de brandstofmotor waar mogelijk geholpen door een extra elektrische krachtbron. Tijdens uitrollen of als de auto stationair draait kan de brandstofmotor zichzelf uitschakelen: zijn werk wordt dan, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen, overgenomen door de elektromotor. Op die momenten komt de stroom uit een extra 48V-accu en rij je dus stil en schoon. Als er vervolgens weer vermogen nodig is gaat de brandstofmotor weer aan de slag, eventueel ondersteund door de elektromotor. De 48V-accu wordt onderweg telkens automatisch opgeladen. Je hoeft de auto dus niet zelf op te laden en bespaart tóch brandstof.

 

Bekroonde prestaties 

Schoon rijden zonder compromis: dat doe je met de 1,0 liter Ford EcoBoost-benzinemotor, zeven maal verkozen tot de 'Internationale Motor van het Jaar'. Of je nu kiest voor een 125 pk of 155 pk variant, de prestaties doen niet onder voor die van een conventionele 1,5-liter motor. Maar je brengt wel je brandstofverbruik en CO2-uitstoot aanzienlijk omlaag. En dat is beter voor het milieu en goed voor jouw portemonnee! 

Motor van de Ford Puma
Een handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen voor de Ford Puma

Een handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen

De handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen van de Puma is geoptimaliseerd om nog gemakkelijker, preciezer en stiller naar de juiste versnelling te kunnen schakelen. Het is speciaal ontworpen voor een betere rijdynamiek en minder brandstofverbruik. Bovendien wordt het rijden hierdoor nog geweldiger, terwijl je minder vaak bij de benzinepomp staat.

Top