Home > Belangrijke informatie > COVID-19 Coronavirus Advies
Ford We Staan Voor Je Klaar

We beleven allemaal onzekere tijden. Maar we willen er in ieder geval voor zorgen dat jij je geen zorgen over jouw Ford hoeft te maken. Wij staan zoals altijd klaar om je met raad en daad te helpen: van een gesprek over een nieuwe auto, ondersteuning op afstand, een proefrit of een onderhoudsbeurt met haal- en breng service tot aan financiële hulp.

Voertuiggezondheid tijdens Covid-19

De voertuiggezondheid is in deze moeilijke tijden nog steeds van cruciaal belang. Het is daarom belangrijk dat eigenaren de onderhoudsintervallen aanhouden volgens de Ford richtlijnen. Ford erkent echter de huidige ongekende omstandigheden en biedt klanten die service nodig hebben, de volgende richtlijnen en ondersteuning van ons Ford Customer Relationship Center en Ford dealer netwerk:

Als ik mijn service-interval overschrijdt, is mijn garantie dan ongeldig?

Als je je onderhoudsinterval overschrijdt en de Ford Dealer niet op de hoogte stelt, kan je garantie komen te vervallen. Als de limieten voor het onderhoudsinterval echter niet zijn overschreden, maar onderhoud is uitgesteld door Covid-19, zal dit uitstel je garantie niet ongeldig maken. Neem zo snel mogelijk contact op met jouw erkende Ford dealer om een ​​service afspraak te maken. 

Mijn voertuig heeft een probleem, maar de garantie vervalt voordat deze bij een dealer kan worden onderzocht

Meld het probleem aan jouw erkende Ford dealer binnen de garantietermijn. Het onderzoek en de reparatie kunnen binnen een redelijke tijd na de Covid-19 situatie worden voltooid onder het bestaande garantiebeleid. Als jouw erkende Ford dealer is gesloten, meld je het probleem binnen de garantieperiode bij het Ford Customer Relationship Center, met vermelding van het probleem en de voertuiggegevens.

Ford Care Code logo

FORD Care Code

We beleven allemaal onzekere tijden. Maar we willen er in ieder geval voor zorgen dat jij je geen zorgen over jouw Ford hoeft te maken. Ook niet als hij toe is aan onderhoud. Daarom hebben we samen met onze dealers de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen.

Advies over coronavirus

Zorg er allereerst voor dat je goed voor jezelf en je familie zorgt. Vraag zo nodig advies aan je dokter. Volg verder de maatregelen die zijn voorgeschreven door het RIVM. Klik op onderstaande button voor het meest actuele nieuws.

Ford Puma parked in front of house
Ford service person checking car wheel

Neem contact op met je Ford Dealer

De dealer kan je alles vertellen over de aangepaste maatregelen in de werkplaats en de Pick-Up & Clean Service waarbij je gebruik kunt maken van de haal- en breng service. Persoonlijk contact wordt zoveel mogelijk beperkt en je ontvangt informatie via een persoonlijke video met Video Check. Het programma kan per vestiging verschillen. Vraag de dealer naar de mogelijkheden.

Ford Credit en Ford Lease

Heb je een financieringscontract bij Ford Credit of een leasecontract via Ford Lease? Wij blijven onverminderd zorg dragen voor jouw contract. Mocht het zo zijn dat je verwacht het maandbedrag niet meer te kunnen betalen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 070-7703777. Kies #2 voor Ford Credit of kies #4 voor Ford Lease. We gaan dan met je in gesprek om te kijken hoe we je kunnen helpen in deze onzekere periode. Ook voor al jouw andere vragen met betrekking tot het contract voor jouw auto staan we voor je klaar.

hand and laptop
Family waving at Ford employee

Een nieuwe manier van Ford Service

Zorgen dat onze klanten zich veilig voelen is onze topprioriteit. Daarom bieden we een aantal contactloze, digitale en veilige onderhoudsopties. Van het maken van de afspraak online tot het ophalen van je eigen gedesinfecteerde auto - we zijn er om je veilig op weg te helpen.

Top