HOE KUNNEN WE JE HELPEN?

Home > Onderhoud en Service > Support > Veelgestelde vragen > Kuga Plug-in Hybrid
FAQs page

Kuga Plug-In Hybrid

 

Vind de antwoorden op de meest gestelde vragen

  • Ja, dat kan. Wanneer de auto volledig is opgeladen, bedraagt de actieradius 64 km (WLTP), wat meer dan genoeg is voor de dagelijkse rijgewoonten van de meeste mensen (de gemiddelde dagelijkse rijafstand in Europa bedraagt 45 kilometer). Wanneer je in steden rijdt waar vaak wordt gestopt en gestart, neemt de actieradius toe tot 88 km. Zodra de accu leeg is, zal de Kuga Plug-In Hybrid automatisch de benzinemotor gebruiken en overschakelen naar de acculaadmodus. Hierbij wordt gebruik gemaakt van regeneratief remmen en energie van de motor om de accu op te laden.

  • Ja, dat kan. De Kuga Plug-In Hybrid heeft vier Electric Vehicle-modi zodat je zelf kunt kiezen:

    EV Auto - Het slimme systeem beslist automatisch wanneer de accu moet worden gebruikt om zo efficiënt mogelijk te rijden.

    EV Now - Dit is de volledig elektrische modus. De Kuga Plug-In Hybrid rijdt elektrisch tot de accu leeg is.

    EV Later - De Kuga Plug-In Hybrid rijdt alleen op de benzinemotor, waardoor de accu wordt gespaard om later te worden gebruikt.

    EV Charge - De accu wordt opgeladen door middel van regeneratief remmen en motorvermogen.

  • Wanneer de accu volledig is opgeladen en de 45-liter brandstoftank vol is, heeft de Kuga Plug-In Hybrid een totale actieradius van 756 km (WLTP-rijcyclus).

  • De Kuga Plug-In Hybrid maakt gebruik van drie verschillende systemen om de accu op te laden:

    1. Regeneratief remmen - deze slimme technologie vangt energie op die normaal verloren gaat wanneer de remmen worden gebruikt en gebruikt die om de accu op te laden.

    2. Gebruik van de motor - De motor kan niet alleen het voertuig aandrijven, maar ook stroom naar de hoogspanningsaccu sturen.

    3. Externe energiebronnen - De Kuga Plug-In Hybrid kan worden aangesloten op een standaard stopcontact, een Ford Wallbox of een openbaar oplaadstation om op te laden terwijl je de auto niet gebruikt.

  • Dat is niet noodzakelijk. Aan een standaard stopcontact laadt de Kuga Plug-In Hybrid in minder dan 6 uur op van leeg naar vol, wat betekent dat hij 's nachts kan worden opgeladen. Een Wallbox thuislaadpunt kan de accu in slechts 3,5 uur volledig opladen. Beide oplaadmethodes zijn even veilig en handig.

  • De Wallbox zorgt voor sneller thuisladen van jouw Kuga Plug-In Hybrid. En als je in de toekomst overstapt op een volledig elektrisch voertuig, zal de Wallbox daar ook geschikt voor zijn.

     

    De Wallbox wordt geleverd door EVBox en kan alleen of met installatie worden gekocht. De prijs voor de Wallbox thuislaadpunt zonder installatie is € 947,-. De installatiekosten variëren naargelang jouw type woning. De EVBox werkt ook met andere elektrische voertuigen, dus als je in de toekomst een volledig elektrisch voertuig aanschaft, heb je geen nieuwe Wallbox nodig.

     

    Als je ervoor kiest een Wallbox te laten installeren, is de eenvoudigste manier om contact op te nemen met jouw plaatselijke Ford-dealer. Zij zullen je in contact brengen met ons door Ford erkend installatiebedrijf Eneco en je tijdens het hele proces bijstaan. Je kunt ook in aanmerking komen voor een overheidssubsidie die de kosten kan drukken. In de toekomst zullen wij ook een Wallbox van het merk Ford aanbieden ter ondersteuning van de volledig elektrische Mustang Mach-E en onze Plug-In Hybrid-voertuigen. Dit zal nog meer integratie met de FordPass-app mogelijk maken. De volledige details zullen op een later tijdstip worden meegedeeld.

     

    De Kuga Plug-In Hybrid en de aanbevolen EVbox Elvi Wallbox komen in aanmerking voor de Britse Electric Vehicle Home charge Scheme (EVHS) subsidie. De installateur zal de huidige waarde van de subsidie in mindering brengen op de factuur voor in aanmerking komende aanvragers. Om voor de subsidie in aanmerking te komen, moet je jouw Kuga Plug In Hybrid zes maanden houden.

  • De Kuga Plug-In Hybrid wordt geleverd met één kabel om thuis mee op te laden: Een kabel om op openbare oplaadstaions op te laden is beschikbaar als optionele accessoire. Openbare oplaadstations worden geëxploiteerd door individuele aanbieders die de toegang en de prijzen beheren. Als je een Ford Plug-In Hybrid aanschaft, sturen wij je een Ford Charge-pas en een QR-code om een oplaadapp te downloaden. Door de app van NewMotion te downloaden en de Ford Charge-pas te activeren, kun je jouw auto opladen op meer dan 150.000 locaties in heel Europa.

  • Ja, sommige supermarkten en andere winkels hebben oplaadstations die gratis kunnen worden gebruikt terwijl je winkelt.

  • Nee, dat gebeurt niet. De accu van de Kuga Plug-In Hybrid is zo ontworpen dat hij tijdens de hele levensduur van het voertuig duurzaam en krachtig blijft. Bovendien biedt Ford een hoogspanningsaccugarantie die 8 jaar of 170.000 kilometer meegaat.

  • Dankzij de combinatie van de efficiënte 2,5-liter Duratec-motor en de elektrische motor kan de Kuga Plug-In Hybrid de brandstofkosten aanzienlijk drukken. Gebruik onze kostencalculator om te schatten hoeveel je kunt besparen.

  • Voor het beste comfort in de auto raden we aan het klimaat op 'AUTO' te zetten. In deze instelling past het voertuig zichzelf automatisch aan om aan de gewenste ingestelde temperatuur te voldoen en wordt de luchtvochtigheid gemeten om ervoor te zorgen dat de voorruit niet beslaat of bevriest. In de AUTO-stand schakelt het klimaatsysteem van de Kuga de aircocompressor actief in of uit, afhankelijk van de omgevingstemperatuur van de auto versus de gekozen temperatuur, wat wordt aangegeven door het airco-indicatielampje dat aan of uit gaat. De bestuurder of passagier kan de AUTO-functie uitzetten door op de knop 'A/C' te drukken. Het systeem reageert door in de gekozen toestand te blijven die wordt aangegeven door het airco-indicatielampje.

  • De Kuga heeft een actieve vochtigheidssensor, die zich achter de spiegel op de voorruit bevindt. Deze sensor meet de luchtvochtigheid en de temperatuur van de voorruit. Indien nodig zal de aircocompressor automatisch worden geactiveerd om een beslagen of vochtige ruit te voorkomen. Houd er rekening mee dat deze functionaliteit niet wordt aangegeven door het airco-indicatielampje.

  • De functionaliteit klimaatbeheersing in je Kuga is gebaseerd op een complex netwerk van systemen die het gedrag, de reactie en de prestaties van de auto beïnvloeden. Voor een eenvoudige en naadloze gebruikersinteractie hebben we deze mechanismen echter samengevoegd in een ledlampindicatorsysteem. Het airco-indicatielampje geeft aan wanneer de aircocompressor herkent dat de auto moet worden gekoeld (wat de bestuurder/passagier ook handmatig kan instellen). Je Kuga heeft ook een bevochtigingssensor die is gemonteerd op de voorruit. In de AUTO-stand voorkomt deze functie het beslaan van de ramen. Deze functie wordt alleen geactiveerd wanneer de cabine ontvochtigd moet worden. Houd er rekening mee dat deze functie niet wordt aangegeven door de aanwezigheid van een ledlampje.

  • Als je voertuig in de AUTO-stand staat en de buitentemperatuur koud is (d.w.z. een paar graden koeler dan de temperaturen die je op de bedieningsknop hebt ingesteld) en het klimaatbeheersingssysteem geen risico op bevochtiging van de voorruit detecteert, blijft de aircocompressor uit (en daarbij dus ook het airco-indicatielampje). In zo'n geval handhaaft het systeem het comfort van de cabine door alleen buitenlucht of gerecirculeerde lucht te gebruiken. Deze aanpak vermindert de energie die nodig is om de aircocompressor te bedienen, wat weer resulteert in lager brandstofverbruik. Het airco-indicatielampje geeft aan dat de aircocompressor actief is, omdat de AUTO-stand de noodzaak ziet om de compressor te activeren of omdat de bestuurder/passagier deze handmatig selecteert.

  • De knop 'MAX' kan worden gebruikt als de voorruit beslagen is en de meest optimale instelling onmiddellijk nodig is om de ruit te ontwasemen. Deze knop wordt voornamelijk gebruikt tijdens koude winterdagen om de voorruit te ontdooien. Deze knop activeert de verwarming van de voor-/achterruit, richt de luchtstroom op de ruit, activeert de aircocompressor, zet de temperatuur hoger en stelt de ventilator in met een hoge luchtstroom. Zodra de ruit is ontwasemd of ontdooid, druk je nogmaals op de knop 'MAX' om terug te gaan naar de vorige instellingen.

  • In de AUTO-stand reageert het systeem om de juiste temperatuur in de cabine te behouden. Er is echter nog steeds de mogelijkheid voor de klant om de airco handmatig te activeren (in het geval dat de AUTO-stand besluit dat het niet nodig is om de airco te activeren om het comfort te behouden). De AUTO-stand is bedoeld om zoveel mogelijk te voorkomen dat de bestuurder de temperatuurinstellingen zelf moet wijzigen. Door je eigen voorkeurstemperatuur te kiezen, neemt het systeem alle vereiste maatregelen om dit te bereiken door onder andere de airco, het ventilatorniveau en de luchtstroomrichting aan te passen. Met de handmatige bediening kun je de airco zelf instellen, mocht je voorkeur veranderen. Met stappen 1, 2 en 3 van de AUTO-stand bieden we een extra functionaliteit om te voldoen aan de voorkeuren van de klant met betrekking tot het geluidsniveau van het systeem. AUTO 2 is het standaard systeemgedrag, AUTO 1 verlaagt het ventilatorniveau en AUTO 3 verhoogt het ventilatorniveau.

  • De beste optie is om het aircosysteem in de AUTO-stand te zetten. Met deze instelling hoef je niets handmatig aan te passen.

  • Als je voertuig in de AUTO-stand staat en het klimaatsysteem stabiel is (d.w.z. alle doeltemperaturen worden na een bepaalde tijd bereikt), kan het besturingssysteem besluiten dat het niet langer nodig is om de aircocompressor te gebruiken om de energie-efficiëntie te verhogen. Door in AUTO-stand de temperatuur lager te zetten, beïnvloed je deze stabiele toestand en vertel je het systeem in feite dat je nu een nieuwe, lagere doeltemperatuur instelt. Om aan je nieuwe vraag naar koelere lucht te voldoen, activeert het klimaatbeheersingssysteem de aircocompressor, wat wordt aangegeven door een brandend airco-indicatielampje.

  • De AUTO-stand is ontwikkeld om automatisch optimaal comfort te bieden voor een groot aantal klanten. Als je zelf voorkeuren hebt, kun je de instellingen indien nodig aanpassen.

Top