Home > Ford Nederland > Over Ford > Top 100 etische bedrijven
Top 100 ethical companies visual

De 100 meest ethische bedrijven

Ford is de enige autoproducent op Ethisphere Institute's lijst van 's werelds meest ethische bedrijven van 2016. http://www.ford.co.uk/experience-ford/AboutFord/News/CompanyNews/2016/ford-world-most-ethical-company/

  • Ford is de enige autoproducent die benoemd is tot één van de ‘World's Most Ethical Company’s in 2016®’ door het Ethisphere® Institute.
  • Ethisphere benoemt wereldwijd jaarlijks de best scorende bedrijven op het gebied van ethische praktijken, maatschappelijk verantwoord ondernemen, evenals bestuur en leiderschap.
  • Consumenten hechten steeds meer waarde aan ethiek in het bedrijfsleven. Een recent onderzoek toont aan dat een meerderheid van de Amerikanen meer informatie inwint over een bedrijf voor dat ze er zaken mee doen. Ruim een derde deed geen zaken met een bedrijf met een negatieve reputatie.

Ford Motor Company is de enige autoproducent die benoemd is tot één van de ‘World's Most Ethical Company’s in 2016®’ door Ethisphere Institute - een onderscheid dat wordt geleverd op een moment dat ethiek in het bedrijfsleven in toenemende mate van invloed is op klanten en hun aankoopbeslissingen.

"Deze eer komt toe aan onze werknemers die toegewijd zijn de juiste dingen te doen en de juiste keuzes te maken" aldus Bill Ford, executive chairman, Ford Motor Company. "Ethiek en maatschappelijk verantwoord ondernemen vormen de basis voor onze drijfveer om het leven van mensen te verbeteren."

Dit is het zevende jaar op rij dat Ford door het Ethisphere Institute is benoemd tot een van 's werelds meest ethische bedrijven.

Het Ethisphere Institute, wereldleider in het bepalen en promoten van ethische bedrijfsvoering, onderscheidt bedrijven met de beste beoordelingen in vijf categorieën – ethiek en naleving, maatschappelijk verantwoord ondernemen en verantwoordelijkheden, ethische bedrijfscultuur, bestuur, leiderschap en reputatie.

Decennia lang heeft Ford het belang erkent van maatschappelijk verantwoord ondernemen en de relatie tot succes en het creëren van een bedrijfsreputatie. Ruim de helft van de respondenten van de Harris Poll Reputation Quotient van 2016 zeiden meer informatie in te winnen over een bedrijf voor ze er zaken mee doen. Ruim een derde besloot geen zaken te doen met een bedrijf als deze een negatieve reputatie had.

"Ford begrijpt dat vertrouwen de hoeksteen is van alles wat ze doen, en hun inzet om een actief onderdeel uit te maken van de wereldgemeenschap toont aan waarom ze de enige autoproducent zijn die sinds 2010 jaarlijks door Ethisphere wordt erkent," aldus Timothy Erblich, Chief Executive Officer van Ethisphere. "Voor de zevende keer onderscheiden worden is een hele prestatie. Felicitaties aan iedereen bij Ford voor de erkenning."

Voor meer informatie over de methodologie van het Ethisphere Institue en om de volledige lijst van 's werelds meest ethische bedrijven van 2016 te bekijken, ga naar http://ethisphere.com/worlds-most-ethical/wme-honorees/ .

Top