OnlineshopFord FleetBedrijfswagens

Wat is een oplaadkaart voor openbare laders?

Wat is een radiofrequentie-identificatiekaart (RFID)?

Je ontvangt een radiofrequentie-identificatiekaart (RFID) bij de aankoop van jouw elektrisch voertuig met accu (BEV) / plug-in hybride elektrisch voertuig (PHEV) van Ford en jouw kaart word je opgestuurd via de post. Op deze manier kan je openbare laders gebruiken en wordt gegarandeerd dat je kan blijven rijden. Ford is een van de stichtende leden van Ionity, een netwerk van openbare laadstations waarmee je jouw Ford BEV opgeladen kunt houden en je steeds kunt blijven rijden. Ter ondersteuning van onze BEV met een groot bereik, is Ford momenteel een partner-investeerder in Ionity, om onze BEV-klanten te voorzien van opladen met hoog vermogen en ter ondersteuning van lange afstanden.

Problemen met RFID-kaarten oplossen

Zoals alle technologie is RFID niet perfect. Hier is een lijst van acties die je kan nemen om te garanderen dat jouw RFID-kaart naar behoren werkt.

  1. RFID-kaarten werken via radiosignalen. Om interferentie van andere kaarten te voorkomen, houd je slechts één kaart tegelijk bij de lezer.
  2. De kaart en lezer zijn ontworpen om te werken via nauw contact tussen beide. Verwijder de kaart uit jouw portefeuille en houd deze rechtstreeks voor de lezer om de lader te activeren/uit te schakelen.
  3. Bewaar jouw kaart steeds op een veilige plaats. Je bent aansprakelijk voor eventuele kosten als gevolg van het gebruik van jouw kaart.

Als jouw RFID-token / Oplaadkaart niet wordt herkend door de lader die je probeert te gebruiken, volg dan de onderstaande stappen

  • Controleer in jouw app of de lader deel uitmaakt van het Ford-netwerk
  • Controleer of je een geldige betaalmethode in jouw account hebt
  • Werkt de RFID-kaart wel met een andere lader?
  • Bel het nummer voor ondersteuning dat op jouw RFID-kaart is gedrukt
  • Controleer of Shell Recharge jouw kaart niet heeft opgeschort

Wat moet ik doen als mijn RFID-kaart kwijt is geraakt of gestolen is?

De RFID-kaart is vatbaar voor fysieke schade, net zoals een creditcard, pinpas, winkelkaart of getrouwheidskaart. Als de kaart is beschadigd en niet werkt, moet een vervangende kaart worden aangevraagd. Het is belangrijk dat je langs de officiële weg een vervangende kaart aanvraagt om te garanderen dat de nieuwe vervangende kaart wordt gekoppeld aan jouw account. Een vervangende kaart kan worden aangevraagd via het Ford CRC.

Als jouw kaart is gestolen, neem je onmiddellijk contact op met het Ford Customer Relations Centre op het nummer 070 7703 777 zodat de kaart kan worden geblokkeerd in jouw account. Net zoals bij een laadkaart, moet de RFID worden geblokkeerd om misbruik of verkeerd gebruik van jouw kaart en jouw account te voorkomen.

Wat is een BlueOval Charge Network-oplaadkaart?

Je ontvangt een BOCN-oplaadkaart bij de aankoop van jouw Ford Mustang Mach-E en jouw kaart wordt opgestuurd via de post. Hiermee kan je openbare laders gebruiken en kan je gegarandeerd blijven rijden.

Mijn BlueOval Charge Network-oplaadkaart werkt niet. Wat moet ik doen?

Je kan contact opnemen met FordPass Assistentie via het deel 'Help' in de FordPass-app. De Adviseur zal de problemen met de kaart dan proberen op te lossen of de levering van een nieuwe kaart plannen.

Kan ik de kaart van een vorige eigenaar van mijn Mach-E hergebruiken?

Nee. Elke kaart kan slechts voor één gebruiker worden geregistreerd. Als je een Mach-E tweedehands koopt, kan je kosteloos een nieuwe kaart verkrijgen bij het CRC.

Ford.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën op deze website om jouw online ervaring te verbeteren en om gerichte advertenties te tonen.

Je kunt je cookies op elk moment aanpassen via de 'Beheer Mijn Cookies'-pagina. Het aanpassen van je cookies kan betekenen dat je geen gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van de website.

Wil je meer weten over hoe we cookies gebruiken? Bekijk dan ons Privacy- en Cookiebeleid.